Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

Ξενοδοχείο η.. Νομική

Ένα πολυσυζητημένο θέμα αυτές τις μέρες είναι η κατάληψη της νομικής από έναν αριθμό λαθρομεταναστών.Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή λοιπόν.250 μετανάστες οι οποίοι ζητούν να λάβουν άδεια παραμονής ξεκίνησαν απεργία πείνας στο κτήριο της Νομικής από την Κυριακή,υποβοηθούμενοι από φοιτητές που πρόσκεινται σε αριστερή παράταξη.Πάνω σε αυτό το θέμα όμως ,το οποίο έχει πάρει πολύ μεγάλη έκταση στηρίζονται άλλα σοβαρότερα όπως αυτό του πανεπιστημιακού ασύλου καθώς και των (λαθρό)μεταναστών στη χώρα μας γενικότερα.Αρχικά όλοι συμμεριζόμαστε ,θέλω να πιστεύω, το δράμα αυτών των ανθρώπων,οι οποίοι ξεριζωμένοι προσπαθούν να κάνουν ένα νέο ξεκίνημα σε μία ξένη χώρα.Ωστόσο είναι αδιανόητη η κατάληψη ενός ιστορικού δημοσίου κτηρίου με το έτσι θέλω για έναν τέτοιο σκοπό καθώς και η καπήλευση του πανεπιστημιακού ασύλου.Οι περισσότεροι είναι υπέρ του να υπάρχει πανεπιστημιακό άσυλο,και το θεωρούν κάτι θετικό.Δυστυχώς όμως όταν γίνεται τέτοια χρήση του, υπονομεύεται ολόκληρος ο θεσμός του πανεπιστημίου και χάνεται η αξία του ίδιου του ασύλου αφού λόγω κομματικών ιδεών και συμφερόντων, παρατάξεις το χρησιμοποιούν για να περάσουν μηνύματα και να διαδηλώσουν υπέρ ενός σκοπού που προφανώς δεν είναι αποδεκτός από όλους.Εάν το άσυλο συνεχίζει να χρησιμοποιείται έτσι,για μένα καλύτερο είναι να καταργηθεί.Όσο για εκείνους που θα μιλήσουνε για το γεγονός ότι χωρίς αυτό θα υπονομεύονται οι ιδέες των φοιτητών ,απαντάω λέγοντας ότι με αυτό που γίνεται τη δεδομένη στιγμή υπονομεύονται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό,καθώς επίσης και ότι σε πολλές χώρες όπου δεν υπάρχει άσυλο δε νομίζω ότι αυτό λειτουργεί ως τροχοπέδη στην ανάπτυξη πανεπιστημιακών ιδεών και στο να μπορούν οι φοιτητές να εκφράζονται ελεύθερα.
Δε θα αναφερθώ στο ζήτημα της υγιεινής των μεταναστών στη Νομική καθώς όπως δημοσιεύθηκε οι μετανάστες εξετάστηκαν από γιατρούς χωρίς να βρεθούν με κάποιο σοβαρό πρόβλημα,γεγονός κατά κάποιο βαθμό αμφισβητήσιμο.
Ας προχωρήσουμε όμως στο αμέσως επόμενο σημαντικό ζήτημα,αυτό των μεταναστών γενικότερα στο οποίο απλά θα αναφερθώ.Κανείς δεν αμφισβητεί ότι και οι Έλληνες υπήρξαν μεταναστευτικός λαός,κανείς επίσης δεν αμφισβητεί ότι μεγάλο ποσοστό Ελλήνων σήμερα, ζει στο εξωτερικό και κυρίως στη Γερμανία,μολαταύτα ο αριθμός των μεταναστών στην Ελλάδα είναι 900.000 από τους οποίους οι 470.000 περίπου είναι παράνομοι.Δεδομένης της οικονομικής κρίσης που υπάρχει, το παραεμπόριο που δημιουργείται από τους παράνομους μετανάστες πλήττει σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό την οικονομία της χώρας.Επίσης η έλλειψη θέσεων εργασίας σε συνδυασμό με τους νόμιμους και μη μετανάστες υποσκάπτει την προσπάθεια των Ελλήνων για εύρεση εργασίας.Εκεί που θέλω να καταλήξω είναι ότι τη δεδομένη στιγμή είναι δύσκολη εώς αδύνατη η συντήρηση ενός τόσου μεγάλου αριθμού μεταναστών από την Ελλάδα.
Τέλος,θέλω να θέσω ένα ερώτημα στις παρατάξεις των πανεπιστημίων σε αυτή τη χώρα.Έχετε λύσει όλα τα πανεπιστημιακά προβλήματα;όλα τα προβλήματα που ταλανίζουν τους φοιτητές;Γιατί μου φαίνεται έχετε χάσει το νόημα.Αντί να ασχοληθείτε με τα ενδοπανεπιστημιακά προβλήματα και να προσπαθήσετε να βοηθήσετε να αλλάξουν όλα αυτά που οι ίδιοι λέτε ότι θέλετε να αλλάξουν όσον αφορά τα πανεπιστήμια,ασχολείστε με άλλα άσχετα,και αν κάποιος πει ότι παίρνετε κάποια γραμμή από το Χ κόμμα ,υποστηρίζετε ότι είστε ανεξάρτητοι.Δε νομίζω,και δε φαίνεται επίσης.Εσείς βέβαια μπορεί να το πιστεύετε γιατί οι ιδέες που σας προωθούν, σας έχουν περάσει υποσυνείδητα,αλλά καταλάβετε ότι μόνο ανεξάρτητοι δεν είστε.Είστε στο μεγαλύτερο βαθμό, υποκινούμενοι και πιόνια συμφερόντων χωρίς να το ξέρετε ούτε εσείς οι ίδιοι.Ανήκετε σε κάποια ΦΟΙΤΗΤΙΚΗ,το τονίζω, παράταξη για να ικανοποιείτε τα αιτήματα των φοιτητών που ανήκουν εκεί και όσο μπορείτε να λύσετε κάποια προβλήματα του πανεπιστημίου στο οποίο ανήκετε.Αλλά και γενικότερα να πρωτοστατείτε σε θέματα γενικά με την παιδεία.Όχι για να κάνετε το "τσιράκι" του κάθε κόμματος μέσα στο πανεπιστήμιο.Είμαι πρωτοετής φοιτητής στο τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και το τμήμα μου δεν έχει κτήριο.Κάνουμε μάθημα στο κτήριο της Νομικής,στο κτήριο Ριβολί δίπλα από το χρηματιστήριο και εργαστήρια στην οδό Καλαμιώτου.Από όσο ξέρω,γιατί είμαι και καινούριος, μας έχουν υποσχεθεί εδώ και πολλά χρόνια μόνιμο κτήριο αλλά κανείς εκτός των δικών μας παρατάξεων δεν έχει κινητοποιηθεί τόσο καιρό.Δεν είναι άδικο και ταυτόχρονα ειρωνικό λοιπόν, φοιτητές με όνειρα να απογοητεύονται λόγω των ελλείψεων στις υποδομές και κανείς να μην μεριμνά για εκείνους,όταν όμως έρχονται μετανάστες να κινητοποιούνται όλοι με πρωτεργάτες φοιτητικές
παρατάξεις ..; 

7 σχόλια:

aleksandros είπε...

dn ftaine oi metanastes gia tin anergia,alla o frapes.eisai fasistas kai 8es konservokuti.me agapi,o antifasistas egw. p.s. nai,gamiudai oi parata3eis.

aleksandros είπε...

...kai na mn fygume apo tn nomiki,exei kalo kafe.

-aris- είπε...

enta3ei fusiologiko htan meta apo auto na me poun kai fasista..apla e3efrasa thn apopsh mou..
ps: sth 8ewria oloi antifasistes eiste,alla sthn pra3h, gia na s ferei h korh sou enan pakistano gia suzugo..tote 8a 3upnhsei kati "e8nikistiko" mesa s? h 8a ths dwseis thn euxh sou? ..kai enta3ei profanws mporeis na grapseis ena sxolio oxi vevaia ti les , eisai fasistas klp..apla skepsou to ;) kai profanws katekrina thn kinisi katalhpshs tou kthriou ths nomikis kai to gegonos oti kat eme htan upokinoumeno,kai dn eipa oti ftaine oi metanastes la8raioi kai mh,alla sthn katastash pou einai twra h ellada , kalo 8a htan prin dextei allous metanastes na anasugroth8ei alliws se liga xronia h oikonomikh katastash 8a xeiroterepsei anti na ginei to anti8eto..filika

aleksandros είπε...

prwton,aderfe,itan humouristiko comment.deuteron,an kanw kori k ton 8eo na mu ferei,o typos tis fapes 8a tis faei-tulaxiston-.ara ti pakistanos,ti ellinas,ti djibril cisse... DEN!

Ανώνυμος είπε...

exw varethei na akouw tetoiou eidous kritikes apo atoma pou nomizoun oti gnwrizoun to ti symvainei gyrw tous enw stin pragmatikotita foroun paropides.ta vasika epixeirimata tou kmnou sou mporoun eukola n anatrapoun

1on:o oros KATALIPSI edw einai anakrivis dioti ypirkse apofasi kai apo to dioikitiko symvoulio kai apo ton foititiko syllogo(opou symfwnisan dap k pasp) tis nomikis gia stegasi twn metanastwn se periptwsi kakwn kairikwn synthikwn (opws k egine).

2on: ksereis kanenan ellina p na thelei na mazeuei elies k na skavei xwrafia o opoios twra logw tn metanastan na dyskoleuetai na vrei ergasia? me to epixeirima sou auto stin ousia apodiknyeis oti eisai enas akomi apo tous pollous pou einai etoimoi na pistepsoun oti prwwtheitai apo tin kyvernisi. oi metanastes apoteloun ton eukolo stoxo ston opoio i kyvernisi prospathei na kateutheinei tin dysforia tou kosmou gia tin twrini katastasi.

3on:les oti oi paratakseis einai ypokeinoumenes k oti ta atoma ekei leitourgoun san provata, thewreis omws ton eauto sou aneksartito? provalete ton eauto sas ws aneksartito kai antikeimeniko apenanti sta gegonota k stirizete tin apoxi enw to mono pou kserete einai na krazete xwris na katavallete ixnos prospatheias na kanete kt...
y.g. prospathise na apantiseis sto erwtima an to panepistimio einai ksekommeno apo tin koinwnia, an oi foitites einai mono foitites k oxi koinwnika onta (ergazomenoi klp) k tote mporei na katalaveis oti ta koinwnika provlimata einai k foititika k to antistrofo.

-aris- είπε...

Ενδιαφερουσες οι αποψεις σου και φανταζομαι ιδιες με την κομματικη παραταξη που υποστηριζεις,υποθετωντας πως και εσυ εισαι φοιτητης..
Το ιδιο παντως μπορουν να ανατραπουν και τα δικα σου επιχειρηματα..στο πρωτο που αναφερεις δε θα αναφερθω πολυ γιατι αν εισαι οσο ψαγμενος και συνειδητοποιημενος οσο φανταζεις, με αυτα που εγραψες, καταλαβαινεις οτι ουτως η αλλως η μεταφορα των μεταναστων στη νομικη λειτουργησε, απο μονη της, ωστε να χρησιμοποιηθουν ως αποδιοπομπαιοι τραγοι και να τους κατηγορησουν ολοι. Και το point μου ηταν οτι ειναι αδιανοητο για μενα να γινεται ετσι -υποκινουμενη- καταληψη(εγω ετσι το λεω οταν καποιοι προφανως δε συμφωνουν με αυτη την πραξη) ενος δημοσιου κτηριου με ιστορια.
Ακομα οσον αφορα το δευτερο part του σχολιου σου, ναι στην κατασταση που ειμαστε ξερω απειρα ατομα τα οποια θα εκαναν σχεδον οποιαδηποτε δουλεια για να επιβιωσουν..ειτε 18 ειτε 48..οταν το αφεντικο στη δουλεια σε γυρναει 4ωρο, οταν σου κοβουν χρηματα οταν οταν... και εσυ εχεις παιδια, η υποχρεωσεις..ναι και τις ελιες θα μαζεψεις και το χωραφι θα σκαψεις και θα κανεις ο,τι για να ζησεις..τωρα αν εσυ αναφερεσαι στον τεμπελη ελληνα του φραπε ναι υπαρχει και αυτος, αλλα εγω δεν αναφερομαι σε αυτον.
Και τελος, γιατι, οι παραταξεις θες να μου πεις δεν ειναι υποκεινουμενες? μεσω αυτων δεν γινεται κομματικη προπαγανδα ?εχεις δικιο μαλλον,σε αλλες γενικες συνελευσεις παω εγω.. και ναι θεωρω οτι αν οχι αντικειμενικος,γιατι προφανως εχω σχηματισει μια δικη μου αποψη, η αποψη μου δεν ειναι κομματικοποιημενη και ειναι οσο μπορει ανεξαρτητη.

ps: Προφανως και το πανεπιστημιο δεν ειναι ξεκομμενο απο τα κοινωνικα προβληματα. Οι φοιτητες ειμαστε και μελλοντικοι πολιτες/εργαζομενοι/συνταξιουχοι.Δε νομιζω να εγραψα πουθενα οτι μενουμε ανεπηρεαστοι απο αυτα, απλα ειμαι αντιθετος με την κινηση που εγινε και τον τροπο που εγινε, και αν εισαι εξυπνος θα καταλαβεις οτι οι μεταναστες δεν ξυπνησαν μια μερα και ειπαν "οπ παμε στη νομικη που εχει ασυλο να διαδηλωσουμε.." .Πονηρεψου λιγο και σκεψου τι πολιτικα παιχνιδια παιχτηκαν και παιζονται απο πισω..

Ανώνυμος είπε...

Λόγια λόγια ευχάριστα και από ουσία μηδέν λιπαρά. Η κλασσική άποψη του μικροαστού ''κυρ Παντελή''. Βάλε να ακούσεις το κομμάτι. Και ξανασκέψου. Επίσης, για πες ένα δείγμα κομματικής προπαγάνδας που γίνεται από τις παρατάξεις. Και εγώ ανεξάρτητος είμαι, αλλά συμμετέχω σε μία συλλογικότητα. Έτερον εκάτερον. Δεν προσπαθώ να σε πείσω για την αλήθεια του δικού μου επιχειρήματος, αλλά ανέφερε μου σε παρακαλώ μία κοινωνική επανάσταση που συνέβη από ένα και μόνο άτομο. Και όχι να μου αναφέρεις έναν ηγέτη, αλλά έναν συνολικό μετασχηματισμό κοινωνικό που προκλήθηκε από άτομα ατάκτως ερριμένα. Εκτός αν θεωρείς και τον όρο κοινωνία και αυτό υποκινούμενο από την παραταξιακή μου -κατ' εσέ- ιδιότητα. Όσο μπορείς να σκέφτεσαι και να ενεργείς ανεξάρτητα και με βάση τη βούληση σου, είσαι ελεύθερος. Τουλάχιστον πιο ελεύθερος από έναν άνθρωπο που είναι δέσμιος της ''ανατρεπτικής'' προσωπικότητας του, του ΜΕΓΑΛΟΥ εαυτού του και του δήθεν ''ανθρωπισμού'' του. Τέλος οι μετανάστες προφανώς δεν ξύπνησαν μια μέρα και είπαν ''οπ πάμε στη Νομική που έχει άσυλο να διαδηλώσουμε'', αλλά ξυπνούσαν κάθε μέρα και σκέφτονταν πως θα επιβιώσουν στην δικιά μας κοινωνία και πως θα συνεισφέρουν σε αυτήν. Και βρέθηκαν να τους συμπαρασταθούν άτομα από συλλογικότητες που κάθε μέρα τους στηρίζουν και τους βοηθάνε και τους πρόσφεραν την ιδέα να έρθουν στην Αθήνα και στην Νομική όπου θα μπορούσαν να επικοινωνήσουν το πρόβλημα τους σε με προοπτική να ακουστεί, όχι να μπει στο ράφι. Υποκίνηση λέγεται αυτό; Νομίζω λέγεται σε όλες τις γλώσσες αλληλεγγύη. Και κατάφεραν νίκες για όλους που βιώνουν τα ίδια άγχη με αυτούς. Αν ο ανθρωπισμός σου δεν αντιλαμβάνεται ότι άνθρωποι σαν και σένα και μένα αγωνιούν για το κάθε μέρα της ζωής τους και της οικογένειας τους, τότε λυπάμαι αλλά ο ανθρωπισμός σου στηρίζεται σε μια κλωστή που μόλις κόπηκε.

Δημοσίευση σχολίου